Abel Tasman National Park

14 maart 2014 - Collingwood, Nieuw-Zeeland

11 maart, Maitai Valley- Nelson & Kaiteriteri
Wakker worden in de regen, dus snel douchen, ontbijten en richting zon!
In Nelson hebben we de Abel Tasman track geboekt voor morgen en overmorgen. Komende twee dagen dus volop wandelen en 's Avonds overnachten in een hut op Bark Bay! 's Middags even op het strand gelegen en daarna naar de camping gereden.

12&13 maart, Abel Tasman park
Vroeg opgestaan en naar Marahau gereden om daar de watertaxi naar het noorden van het park te nemen. Onderrweg zagen we de 'Split Apple Rock' en de zeehonden van Tonga Island! In Awora begon onze twee daagse wandeling. Ik dronk nog even een chocolademelk en we vertrokken. Allebei met een zware rugzak op onze rug, voor m'n gevoel wel 80bergen op en af! Pfff ik kon niet meer aan het einde van dag 1... Gelukkig was het lowtide en konden we de route afsnijden over het strand! Daar was namelijk onze overnachtingshut.
Het was net een kamphuis, allemaal matrassen naast elkaar en veel gezelligheid met de andere mensen! Helaas wel echt lek gestoken door de 'little fuckers', zoals Frank ze noemt (sandfly's). Mijn hele voeten zitten onder de jeukende bulten en het vervelende is dat deze wel 2weken blijven jeuken! Doe mij dan toch maar muggen ;-) Lekker avondgegeten met brood en pindakaas lekker gekletst en naar bed gegaan.

's Morgens vroeg wakker in de hut omdat ie!and echt KEI hard zijn pan liet vallen in de slaapzaal, lekker handig! Ontbeten, iedereen 'bye' gezwaaid en onze tocht naar het zuiden kon weer verder gaan. Vandaag kwamen we over de Swingbridge! Toch weer een verandering dan alleen maar tussen bossen, baaitjes en half regenwoud lopen! Al is dat natuurlijk ook allemaal heel mooi! Onderweg nog wat 'bekende' uit onze hut van Bark Bay tegen gekomen en weer hadden we geluk met lowtide, door het lage water konden we een uur!!!! Afsnijden, dat deden wij als wandelbarbaren maar al te graag! We trokken onze schoenen weer uit en liepen door het lage water naar de overkant. Het strand van Anchorage was ons eindpunt en een ware beloning! Prachtige baai en heerlijk weer!! Frank nam nog een duik en ik genoot van de rust voor mijn voeten

1. Dory:
    15 maart 2014
    Haha die muggen. Hier ook net zomer alleen nog geen duik frank. Wel gezellig zo met zijn allen in een zaal. Net schoolkamp. Xx
  2. Charlotte:
    15 maart 2014
    Gezellig al jullie verhalen Oma geniet er ook van.